Kevés olyan fotóshely van, amelyre jobban illik a "low-effort" jelző, mint egy olyan autóbusz-állomás kijárata, ahol az induló járatok túlnyomó többsége fotózható, innen eredeztethető, hogy kishazánk bármelyik valamire való autóbusz-állomásán tanítási időn túl egy-két sulinetes mindig fotóz, főleg, ha a hely nyomokban Ikarust is tartalmaz. Az viszont elmondható ezekről a helyekről, hogy rövid idő alatt sok rendszám begyűjthető, különösen hasznos ez, amikor még szinten minden hiányzó, és (kisvárosi mércével) nagy a forgalom. Így aztán 2024. tavaszán két márciusi és egy májusi délutánon elhelyezkedtem a szekszárdi vasútállomás előtt, nyakamba akasztottam a fényképezőgépet és jó sulinetes módjára válogatás nélküli csengetésbe kezdtem. Jórészt homogén fényekhez volt szerencsém, különben teljesen szembefénnyel kellett volna dolgozni, így a rutintalanságom okozta szembefényes képektől csak a meterológiai viszonyok mentettek meg.
A dátum 2024. március 21., a helyszín Szekszárd, a téma minden, ami szembejön.
Ennél jobb kezdés nem is kell, RHA-866 tolja be a vontatót a városba:
AADS-269 indul a székesfővárosba Bonyhád felől, sulivasárnapokon sajnos sokszor volt hozzá szerencsém, távolságinak nehezen nevezhető kocsi, de a szükség nagy úr:
Az előző kép sarkában megérkező egykori hokibotos csuklós, a KIW-681 szállít be hogy aztán Bogyiszlóra szállítsa a Tisztelt Utast:
A két magyarországi S419UL-GT egyik képviselője, a Zalából áthelyezett LBH-622 integetős sofőrrel indul Dombóvárra az elmaradhatatlan Gyorsjárat táblájával. Az egykori Zala Volán nagybuszos flottájának szétszórásakor 3 Setra került Tolnába, ebből kettő állt helyben közforgalomba:
Szintén integetős fehér Inovell RTR-805 plakettal, amit a kelleténél többször fotóztam már (de ki emlékszik, melyik RTR van már meg?), itt éppen Budapest felől érkezik:
Új rendszámos Econell, a modern kor 260-as Ikarusa, avagy AAJC-077 Pakson át Németkér irányába:
Észak felé indulók hiányában fotóhelyet váltva akadt horogra a Bonyhád felől érkező első szériás Econell, az NVF-234:
Az akkor már/még egyeduralkodó helyi járatos Mercedes flotta három képviselője, három dizájnt képviselve, még a nagy kijelzők beépítése előtti deszkás időszakból, KZR-285, 287, 291:
Éppenhogy befért a képbe a 2020-as évek hosszúderekúja, a Volvo 8900BLE AALC-803 című példánya mutatja be a kényszerkormányzott C-tengely képességeit informatív kijelzőképével egyetemben:
Hogy aztán az egyel kisebb számú testvére, az AALC-802 is bemutatkozzon:
Inetegetős fehércredos FLR-285:
A "mindnehova is jó" jeligére beszerzett Irisbus Crossway napi adagot az MZB-914 biztosítja:
A "mindenhova is jó" jelző ékes bizonyítéka, amikor egymás melletti kocsiálláson áll a 4 és fél óra hosszú, 245 kilométeres 1707 Pécs - Győr járaton tevékenykedő győri, és a 20 perc hosszú, 10 kilométeres Szekszárd - Sióagárd járaton dolgozó szekszárdi Crossway.
Végezetül a lengyel előéletű nagy-Tourismo, a PFB-773 érkezik meg az utolsó fényekben:
3 nappal később járunk, a hely és a cél ugyanaz, a fények viszont kevésbé kedvezőek.
Autodel, de integetős AADS-218 Somogyország irányába:Első beszerzésű Tourliner szállítja a Kedves Utast Pécs irányába, RLT-926:
A DRW-518 helyére beszerzett flottavezér, a Gemenc Volán egykori zászlóshajója, az LGA-644 indul sulivasárnapos járatával Tolnán át Budapestre:
A Volánok közül csak a Gemenc által beszerzett hosszú Intouro kontingensből az LKZ-853 érkezik Bonyhád felől, hogy utascsere után Szegedre induljon:
Másfél hónap elteltét jelzik a kizöldült fák és a jobb fények, fotózás apropója a Desiro dögvész miatt vonatpótlón dolgozó bajai színházpadlós Drögmöller, a NOH-452, de ha már ottvagyunk, fotózunk mást is:
A/4-Gyem kijelzős korai Inovell, a MYR-701 indulóban biztosan nem Szedresből:
ICOM előéletű Intouro, az NZW-623 Simontornya irányába:
Félszemű kalóz avagy NVF-221 hiányzó lámpakerettel:Akármennyire is a Volánbusz legnagyobb példányszámú típusa, ráadásul magyarországi gyártással, hónapokon keresztül nem sikerült pótolni a lámpakeretet, jól bemutatva az alkatrészbeszerzés körülményességét.
A megfáradt utazónak nagybuszos kapacitást a PZW-163 biztosít, feltéve ha lesz, aki maga elé engedi, hisz még a 12 méteres buszok is csak körülményesen tudnak kifordulni:
Mr. Bunkó, avagy dudál-villog-bemutat, LKN-773 indul nem tudjuk hová, mert az utastájékoztatás a gyengék fegyvere:Nagyon szép, gazdás, gerjeni kinnalvós hosszú-Intouro hazafelé, LIF-768:
Történetünk befejezéseként az egykori Zalás flottavezér, az egyedi rendszámáról hetedhét országon is túl ismert ZVR-103 új otthona, Bonyhád felé:
Ha a Kedves Olvasó, még velem tart, és nem tett azonnali tiltólistára sulinetes fotóhelyeim okán megígérhetem neki, követtem még el hasonló fényképeket, azonban azokat már, mentségemre szóljon, alaposabb tervezést követően, a MÁV-Volán fúzió időszakában, új logós buszokra vadászva.
JOM-413