Tömegközlekedés és jáműfotózás by JOM-413

Buszvonal

Buszvonal

Egy vonal - számtalan típus, avagy járműkiadás az 5410-en

2025. június 14. - JOM413

Ötvennégytíz, ötezer-négyszáztíz, Baja - Szekszárd, leánykori nevén 5420, hívjuk ahogy akarjuk, a téma nem változik. Ez az a vonal amely Baja - Türr István híd - Pörböly - Bátaszék - Szekszárd útvonalon a két metropolisznak nehezen nevezhető település autóbuszos összeköttetését látja el az ütemességet még hírből sem ismerve. A különlegességét az a Bács-Kiskunban megszokott jelenség adja, hogy enyhén eltúlozva nincs két egymást követő nap, amikor ugyan azokkal a kocsikkal lenne kiadva, így a szekszárdi EC12 - Econell - Inovell szürkeségbe némi változatosságot szállítva. Ennek apropóján azután, hogy normálisan elérhetővé vált a járműkövetés árgus szemekkel vadásztam, Baja éppen mivel szórakoztatja a Tisztelt Utast, és amennyiben nem az iskolában boldogítottak igyekeztem megörökíteni a napi aktualitást. Fordákba és vezénylésekbe nem bocsátkoznék, annyit érdemes tudni, hogy ami "átjött az vissza is fog menni", így dupla esélyt adva a napállásnak. A kövbetkezőkben néhány kiragadott példával szeretném szemléltetni a 2023 és 2025 között tapasztaltakat, kiegészítve a 1731 Veszprém - Baja viszonylattal, melyen a megszokott RWE/SWW/AADS párost igen változatosan pótolta főképp a bajai üzemegység, jól megmutatva a járműgazdálodási nehézségeket.

Különösebb kronológia nélkül haladva vágjunk bele, kezdjük a végletekkel:

Az egykori Bács Volános flottavezér, MJT végszerelt E98, az FJU-809 által szállított maximum:fju809_1.JPG

A korábbiakban már megénekelt MRZ-366, életét Hűvösvölgyben kezdő, Bajára áthelyezett és jelenleg Békésben dolgozó Lion's City jelentette minimum:mrz366.JPG

Ez a két véglet között minden, ami a bajai arzenálban megtalálható megfordult a vonalon, maradjunk a minimumoknál, a SOR-korszak utáni kis-Credó, Econell-előd EN 12, az LVD-689 tolmácsolásában:lvd689.JPG"Jó az öreg a háznál" felkiáltással, a Volvo típusjelekben elveszve találjuk az IBC-931-et a néhai Kunság Volántól kihipózva, szigorúan zöld EMKE kijelzővel:ibc931_1.JPGŐsvolániába kalazuol minket a következő négy, a DAKK korszak végén a déli végekre átcsoportosított sárgaság, kezdve az egykori Árpád-hídi JID-085-el, nemsokkal utolsó napja előtt:

jid085_1.JPG

A C56 ingerszegény formáját rettentően fel tudja dobni egy jól eltalált színterv, melyre jó példa a volánsárga-fekete JID, vagy apró részlet, ilyen a várpalotai FLR-766 a sárga lámpakereteivel.

Folytatva a sort a papagájos csíkokkal, a Pilisi régióban forgalomba állt, 21. életévét taposó JJR-845 kis-Credoval, mely a kép készültekor harmadik napja pendlizett Baja és Veszprém között, több-kevesebb sikerrel:jjr845_1.JPG

Pár héttel később a kettővel magasabb gyártási számú, hasonló előéletű FKE-880 töltötte be ezt a szerepet:dsc_1311.JPG

Végezetül az egykori hamburger logós érdi kockaman, a HYG-624:hyg624_1.JPG

Maradjunk a sárgáknál, de repüljünk 20 évet előre az időben Kravtexékhez, avagy a modern kor Credoja kis és nagy kiszerelésben, AAJC-067 és AADS-268:aajc067_1.JPGaads268_1.JPG

Szintén sárga, de nem Credo az SWR-585, amely a Volvo 8900BLE időtálló formáját szállítja a bajai default fotóhelyről:swr585.JPG

Nem sárga viszont Credo a JFC-064 egészen a Hajdúságból áthelyezve, az ottani Volánra jellemző rendszám azonosítóval az oldalán: jfc064_1.JPG

És bajszos testvére, az eredetileg is bajai KAJ-798:kaj798_1.JPG

Zöld EMKE for president, a mai napig egy olyan képem sem született, amelyen normálisan olvasható lenne a kiírás, szerencsére csak a Bácsos és Bakonyos kocsikra és azok szellemi leszármazottaira jellemzőek.

Egyel nagyobbra nőt gyermek a Kravtex családban az EC 12, melyből Bácsvolániába a KKL-088 jutott az arra jellemző, nem túlgondolt flottaszínben, a telifehérben:kkl088_1.JPG

Ugyanakkor néha igazi távolsági kocsi is jut a 3 óra 45 perces 1731-re, itt éppen a DAKK kis-Tourismo flottájából a NIJ-369:nij369.JPGAvatatlan szem számára nehezen különbözik a Mercedes-Benz Tourismo II RH M 16RH (aka. kis-Tourismo) a Mercedes-Benz Intouro II M-től, melyet egy szekszárdi fordán éppen az LKZ-854 testesített meg:lkz854.JPGMég mielőtt az EAG-okra kerülne a sor érdemes megemlíteni, hogy a Balaton Volán flottájából a helyben teljesen típusidegen FLR-758 Alfabusz Regio is megfordult 1731-en, azonban a "Nappal szembe fotózás vizes úton" című retinagyilkos képpel nem riogatnám az Olvasót. Tehát  faceliftes EAG-ok:

Lelazult kerékcsavar miatt kényszerpihenőből elindult HRR-872 villogós-integetős sofőrrel, fedélzetén @busspotter_in_varpalota Vazullal, hogy aztán néhány kilométer múlva a szervízkocsi hathatós segítségével folytassa útját Bajára:hrr872_1.JPG

Műszakilag kifogásolható állpotú HRE-907 hazafelé:hre907_1.JPG

E94 rövid és hosszú kivitelben, más szavakkal JDY-996 és KLY-056 by Kunság Volán:dsc_1297.JPGkly056_1.JPG

Összefoglalva, ingerszegény környezetben gyöngyszem egy olyan vonal, ahol szinten minden nap mást fotózhat az ember, innen a megkülönböztetett figyelem ez a vonal és testvére, a kalocsaiak által közlekedtetett 5353 felé, melyen hasonló hektikusság figyelhető meg. 

JOM-413

A bejegyzés trackback címe:

https://buszvonal.blog.hu/api/trackback/id/tr7418843566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása