A dátum 2023. december 6., és hóval érkezett a Mikulás! Nem is kevéssel, így aztán felkerekedtem, hogy elkészítsem az első havas buszos képeimet. A technika ördöge sosem alszik, tartja a mondás, így aztán a hidegben kikapcsolt telefonom, és a hallhatóan is nehezen exponáló fényképezőgép rövidre szabta a programot, azonban így is elkészült néhány kép, melyből kettőt mutatnék be a Tisztelt Olvasónak.
Élete első felét Hűvösvölgyben kezdő, aztán Bajára száműzött, a bajai üzemegység által éppen csak Veszprémbe el-nem-küldött MRZ-366 MAN Lion's City érkezik kialakításából adódóan maratoni 5410-es járatával Szekszárdra. Akkor még nem sejtettük, csak reméltük, hogy a rettentően elhasznált KZR-szériás Conectok helyére ilyenek fognak érkezni, mindez 2025. elején következett be. Jelen sorok írásakor (2025. áprilisában) 3 dolgozik Szekszárdon, de a teljes KZR flotta cseréje esedékes már, ezekről a későbbiekben, tematikus bejegyzés formájában fog szó esni. De vissza az MRZ-366-hoz, ami azóta már Bajáról is elvándorolt, Békésbe:
PBE-441 névre hallgató, ICOM előéletű helyközi kialakítású Mercedes-Benz Intouro robog Mőcsény felé, hogy aztán nem sokkal később a lefagyott görögszói emelkedő útját állja. A vonalszám helyett megjelenő Spec. kiírás miértjére nem találtam a választ azóta sem:
A dátum 2024. január 19., az apropó, hogy szakad a hó, megint. Meg, hogy jön Kalocsáról a PSS. Tehát van hó, van fotótéma, már csak egy fotóshely kéne, viszont akkor ne legyünk sablonosak, menjünk ki a Vöröskereszthez! Kocsiba be, ablakot le, könyököt ki, kettesbe be, éneki a Bëlga, ebből az időjárás miatt csak az első és az utolsó valósult meg, helyette ment az ülésfűtés maxon. Elfoglalva a kiváló fotóhelyet döbbentem rá, hogy az 5353 Szekszárd - Kalocsa az bizony nem a palánki úton megy Tolna felé (arra csak a később bevezetésre kerülő 5419 majd 5429-re átszámozott kalocsai járat megy), hanem Bogyiszló felé az M9-en, így villám tempóban vissza a palánki hídhoz, melyet eleve is B-tervnek szántam. Az M9 körforgalmában magam elé engedett Kunság festéses EC 12 felé tanusított előzékenységet akkor bántam meg, amikor rájöttem, hogy ez sem lenne rossz fotótéma, szerencsére találkoztunk még aznap.
PSS-352, ős-Volános, ex. Bundeswehres, Bácsba (Kiskunba) száműzött időtálló formájú Setra:
Tudniillik, hogy a palánki híd nem napjaink forgalmi követelményeinek megfelelően épült, egysávos, kis terhelhetőségű, alacsony. Ennek okán a Volán nem közlekedtet arra forda szerint sem háromtengelyes, sem csuklós buszt.
Tehát csuklós O345 Conecto Fadd felől, KIW-681:
Vissza a Vöröskereszthez, szerencsére az addig ott traffipaxoló pandúrok is hazamentek, így átvehettem a fényképkészítés szerepét, elegánsan kitörölve a Waze-ről a jelentést. A piros Hyundai még civil járőrnek is nehezen lenne hihető, traffipaxolni sem kézből szoktak, ennek ellenére mire hazaindultam ismét többszörösen jelentve lett a sebességmérés. "Minek ment oda" tipikus esete.
Az előbb látott Conecto kistestvére, a KEZ-571 a sávrengetegen keresztül fotózva Medina felől Szekszárd felé:
Új rendszámos Econellek egymás között:
Van amikor rövid az objektív, és messze van amit szeretnék fotózni, így járt a Gemences hokibotot magán viselő, Györkönyből érkező LKN-120 is:
Másik irányból támad a dísztárcsás, facelifes testvére, az LKN-771 Mekka helyett Szekszárd felől Medina felé:
Mégegyel újabb forma avagy erőműves műszakváltósok RHA-860 és 875 képében:Ellenirányú "civil" járat, RHA-868, 5400 Szekszárd - Paks:
És ha már a 6-os számú, elsőrendű főút a téma, essen szó országos járatokról is, NKW-907 1707 Pécs - Győr viszonylaton, amely néhány méter múlva betér balra, a 63-as főútra, Székesfehérvár felé. Ahhoz képest, hogy annak idején E99-es emeletes Ikarus járt ezen a viszonylaton igen komoly visszalépés az Irisbus Crossway:
Végezetül az RLT-930 hasít Dunaújvárosig a hatoson, utána pedig az autópályán a székesfőváros irányába:
Hazafelé útba ejtettem az autóbusz-állomást is, hátha lesz bent valami alapon. Volt.
A körforgalomtól Palánkig kísért LLM-092, teljes Kunság gúnyában:
Az elképesztően rossz állapotú, tartalék tartaléka JOM-427, mely utolsóként búcsúzott Gemenciából ezzel végleg lezárva a 200-as Ikarus korszakot:
És végül egy inkognitóba burkolózott, utolsó szériás MNY rendszámú Credo, valószínűleg a 910:
A fények elfogytával, és a hideg miatt egyre nehezebben mozgó ujjaim társaságában lezártnak tekintettem a fotózást, hogy aztán a nagyobb zoom képességű objektívek árán elborzadva hanyagoljam inkább a távolbafotózás művészetét, és előnyben részesítsem azokat a helyeket, ahol nem néznek traffipaxnak.
JOM-413